.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در سوگ سنگ صبور مردم ؛
آیةالله شهید سلیمانی ؛ مرید ولایت، معین نظام و وکیل مردم
شمال نیوز : آیت الله شهید سنگ صبور مردم بود و در سخت تربن شرایط در میام مردم بود و آغوشش نیز همواره به روی مردم باز بود و اعتماد متقابل بین او مردم تا واپسین دمان حیات باقی بود.
آیةالله شهید سلیمانی ؛ مرید ولایت، معین نظام و وکیل مردم

شمال نیوز: قریب به چهار دهه است که این بزرگمرد روحانی را از نزدیک می شناسم و مفتخر به رابطه ای معنوی و اجتماعی با ایشان بوده ام و از صفات بارز ایشان لذت می بردم.


روحانی دانشگاه دیده و اندیشه ورز و آشنا با زیر و بم مسائل دینی و فرهنگی و اجتماعی و برخوردار از بصیرت سیاسی که اولا" بسیار ارزشی، ولایی، آرمانگرا و متعهد به دستورات الهی و معارف دینی و نیز مسئولیت های اجتماعی بود، ثانیا" عالم عاملی بود که خودش را همواره مصداق معیارهایی قرار می داد که به مخاطبان ارائه می کرد ثالثا" فردی منطقی، متواضع، انتقادپذیر، انعطاف پذیر، مردم دوست و ساده زیست بود که از دنیا متاع چندانی نداشت.


خطبه های نماز جمعه ایشان از سالهای اول دهه شصت تا زمانی که بعنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان به استان سیستان و بلوچستان رفت و نیز مدتی که به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان انجام وظیفه می کرد، بسیار دلنواز، هدایتگر، روشنگر و راهگشا بود و قدرت نفوذ و تأثیرگذاری کلامی اش بر مخاطبان، تداعی مسیحادمی می کرد.


آیت الله شهید سنگ صبور مردم بود و در سخت تربن شرایط در میام مردم بود و آغوشش نیز همواره به روی مردم باز بود و اعتماد متقابل بین او مردم تا واپسین دمان حیات باقی بود.


ایشان علاوه بر تسلط بر علوم دینی، بر سایر علو رفتاری نیز در قامت یک استاد دانشگاه و حوزه، آنچنان درخشش داشت که سرآمدان این دو مرکز آموزشی نیز به سرآمدی ایشان اذعان و وقوف داشتند.


این بزرگوار در ادامه توانایی های علمی، یک روحانی به تمام معنا دارای مواضع ارزشی بود و حسن رابطه اش با سرداران و جانبازان و سایر اقشار ایثارگر جامعه به شکل دو طرفه فوق العاده بود.


در همین راستا در اکثر محافل بزرگان و نامداران دفاع مقدس، سخنران ثابت و یا حداقل حضور معنادار داشت و بعنوان نمونه می توان به حضور ارزشمند و سخنرانی بسیار جامع الاطراف ایشان در مراسم گرامیداشت روز نکا و شهدای این شهرستان با محوریت سردار شهید محمدحسن طوسی اشاره کرد که طی آن با ابراز ارادت شدید به ساحت سرلشکر شهید سردار طوسی عزیز، پیوند قلبی اش را با پیشتازان عرصه جهاد و شهادت به تجلی درآورد..


از سویی دیگر استقبال زائدالوصف مردم شهرها و روستاهای مختلف مازندران از ایشان در اوج سادگی و صداقت حتی زمانی که عنوان خاصی بجز همان عضو مجلس خبرگان رهبری را با خود نداشت، نشان از پیشینه رفتارهای مردمی و نیز حفظ منش گذشته اش داشت که رؤیت این ارادتها و ارتباطات و رویکردها، کلاس بزرگی برای همه اهالی قدرت بوده و هست.


در پایان باید بر ثبات قدم ایشان در راه خدا و ارادت و تبعیت ایشان نسبت به مقام شامخ ولایت و حمایت مطلق ایشان از نظام و در عین حال وکیل مدافع منافع مردم بودن در همه سنگرها تأکید مضاعف داشت.

خدایش بیامرزد و ایشان را با آبرومندان درگاهش محشور گرداند.

دکتر صادقعلی رنجبر

مدرس دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.